- کتابها
1- الیاده، میرچا. (1376). رساله در تاریخ ادیان. جلال ستاری. تهران: سروش.
2- افلاطون. (1362). پنج رسالۀ افلاطون. محمود صناعی. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
3- پورنامداریان، تقی. (1364). داستان پیامبران در کلیات شمس. تهران: مؤسسۀ مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
4- تبریزی، غلامرضا. (1373). نگرشی بر روانشناسی یونگ. تهران: جاودان خرد.
5- حجازی، بهجتالسادات. (1383). انسان کامل از نگاه عطار. مشهد: ایوار.
6- دانشپژوه، منوچهر. (1388). آفتابی در میان سایهای. تهران: همشهری.
7- ریتر، هلموت. (1379). دریای جان. مهرآفاق بایبوردی. تهران: انتشارات بینالمللی الهدی.
8- زرینکوب، عبدالحسین. (1379). سرّ نی. چاپ دوم. تهران: انتشارات علمی.
9-_________________. (1378). صدای بال سیمرغ. چاپ دوم. تهران: سخن.
10- شایگان، داریوش. (1371). هانری کربن: آفاق تفکر معنوی در اسلام ایرانی. باقر پرهام. تهران: آگاه.
11- شمس تبریزی، محمدبن علی. (1356). مقالات شمس. تصحیح محمدعلی موحد. تهران: دانشگاه صنعتی شریف.
12- عطار نیشابوری، فریدالدین. (1384). دیوان عطار. تصحیح تقی تفضلی. تهران: علمی و فرهنگی.
13-________________. (1381). الهینامه. تصحیح فؤاد روحانی. چاپ دوم. تهران: زوار.
14-________________. (1386). منطقالطیر. چاپ ششم. تهران: دُر.
15- گریمال، پیر. (1357). فرهنگ اساطیر یونان و رم. ترجمۀ احمد بهمنش. تهران: امیرکبیر.
16- محمدی، احمد. (1368). اندیشههای عرفانی عطار. تهران: نشر ادیب.
17- مولانا، جلالالدین محمّد. (1386).کلیات شمس تبریزی. تصحیح بدیعالزمان فروزانفر. چاپ سوم. تهران: فراروی.
18- یونگ،کارل گوستاو. (1368). چهار صورت مثالی. ترجمۀ پروین فرامرزی. مشهد: آستان قدس رضوی.
19- یونگ،کارل گوستاو. (1352). انسان و سمبولهایش. ترجمۀ ابوطالب صارمی. تهران: امیرکبیر.
- مقالهها
1- آذرگون، علی. (1383). «نماد در منطقالطیر عطار نیشابوری». فصلنامۀ ادبیات فارسی. شمارۀ دوم، صص151ـ130.
2- آلدریج، اون. (1389). «ادبیات تطبیقی: موضوع و روش تحقیق». ترجمۀ سید مسیح ذکاوت. ادبیات تطبیقی (ویژهنامۀ فرهنگستان). 1/1 پیاپی، صص173-170.
3- بهزادی، رقیه (1380). «نماد در اساطیر».کتاب ماه هنر. سال چهارم، شمارۀ 35 و 36، صص56ـ52.
4- هنری، رماک. (1391). «تعریف و عملکرد ادبیات تطبیقی». ترجمۀ فرزانه علویزاده. ادبیات تطبیقی. ویژهنامۀ فرهنگستان. 3/2 پیاپی6، صص 73-54.
5- کریر، ژان کلود. (1379). «منطقالطیر عطار نیشابوری». داریوش مؤدبیان. فصلنامۀ هنر. سال نوزدهم، شماره 46، صص76ـ64.
6- کوپا، فاطمه و همکاران. (1389). «از منطقالطیر عطار تا جاناتان، مرغ دریایی ریچارد باخ». مجلۀ جستارهای ادبی. شمارۀ 170، صص. 70ـ49.
7- کوشکی،زهرا. (1389). «انعکاس عشق در آیینۀ ادیان». ماهنامۀ تخصصی اطلاعات حکمت و معرفت. سال ششم، شمارۀ ششم، صص44.
8- لعلبخش، پدرام. (1393). «بررسی تطبیقی پرندگان وصورخیال مرتبط با آنان در «منطقالطیر» عطار و «انجمن مرغان»چاسر». پژوهش ادبیات معاصر جهان. دورۀ 19، شمارۀ 2، صص 208ـ191.
9- موحد، محمدعلی. (1388). «هنر شفیعی کدکنی در تصحیح عطار». بخارا. سال یازدهم. شماره 70، صص69ـ64.
10- ولک، رنه. (1391). نام و ماهیت ادبیات تطبیقی. ترجمۀ سعید رفیعی خضری. ادبیات تطبیقی (ویژهنامۀ فرهنگستان). 3/2 پیاپی6، صص53-14.
- منابع انگلیسی
1- Darwin, Erasmus. )2010(. The Botanic Garden (Part IV). Available from: http://www.poemhunter.com/poem/the-botanic-garden-part-iv/ Accessed October 11, 2014.
2- Faber, Riemer. )1998(. Daedalus, Icarus, and the Fall of Perdix: Continuity and Allusion in Metamorphoses. Hermes. 126. Bd.
3- Hamilton, Edith. )2012(. Mythology: Timeless Tales of Gods and Heroes. New York: Grand Central Publishing.
4- Rico. Gabriel Lusser. )1989(. Daedalus and Icarus within. The English Journal. Vol. 78. No. 3.
5- Rosado. Jose. )2008(.
F. “Icarus”. Available from http:// www.poemhunter.com/poem/icarus-4/
www.poemhunter.com. Accessed September 20, 2014.