فهرست منابع
-کتابها
1- آشتیانی، سید جلال.(1380). شرح مقدمۀ قیصری بر فصوص الحکم. چاپ پنجم. قم: انتشارات بوستان.
2- ابنعربی، محییالدین. (1405ه.ق.). الفتوحاتالمکیه. دورۀ 14جلدی، (السفرالاول، الثانی، الثالث). تحقیق و تقدیم د. عثمانیحیی. تصدیر و مراجعه: د. ابراهیم مدکور. القاهره: المکتبه العربیه.
3- ابنعربی، محییالدین. (1366). فصوصالحکم. التعلیقات علیه ابوالعلاء عفیفی. بیروت: المکتبهالزهراء.
4- الهی اردبیلی، حسینبن شرف الدین عبد الحق. (1376). شرح گلشن راز. مقدمه، تصحیح و تعلیقات محمدرضا برزگرخالقی و عفت کرباسی. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
5- پناهی، مهین. (1394). تطوّر مکاتب عرفانی (مکتب زهد، کشف و شهود و وحدت و وجود). تهران: روزنه.
6- حسنزاده آملی، حسن. (1362). رسالۀ وحدت از دیدگاه عارف و حکیم. قم: فجر.
7- راغب اصفهانی. (1388). مفردات لألفاظ قرآن کریم. تهران: دارالکتبالاسلامیه.
8- الزبیدی، السید محمد مرتضى. (1385ق./1965م.). تاج العروس من جواهر القاموس للزبیدی. ج5. تحقیق مصطفى حجازی. کویت: حکومة الکویت.
9- صدرالمتألهین شیرازی، محمد. (1420ق.). البمدأ و المعاد. بیروت: دارالهادی.
10- عطار نیشابوری، فریدالدین. (1940م./ 1319ه.ش.). الهینامه به تصحیح و مقدمۀ هلموت ریتر. استانبول: مطبعه المعارف.
11- _________. (1362). دیوان عطار. به تصحیح تقی تفضلی. تهران: علمی و فرهنگی.
12-_____________. (1386الف). مختارنامه. به تصحیح محمدرضا شفیعیکدکنی، چاپ سوم. تهران: سخن.
13-_____________. (1386ب). مصیبتنامه. به تصحیح محمدرضا شفعیعیکدکنی. چاپ چهارم. تهران: سخن.
14-_____________. (1388). اسرارنامه. به تصحیح محمدرضا شفیعیکدکنی. چاپ دوم. تهران : سخن.
15- _____________. (1389). منطق الطیر. به تصحیح محمدرضا شفیعیکدکنی. تهران: سخن.
16- __________.(1392). الهینامه. به تصحیح محمدرضا شفیعیکدکنی. تهران: سخن.
17- عفیفی، ابوالعلاء. (1386). شرحی بر فصوصالحکم شیخ اکبر محییالدینبن عربی. ترجمۀ نصرالله حکمت. چاپ دوم. تهران: الهام.
18- قیصری، داوود. (1383). شرح فصوصالحکم. تحقیقِ حسن حسنزاده آملی. قم: بوستان کتاب.
- مقالهها
1- پاکدل، مسعود. (1392). «وحدت وجود و بازتاب آن در منطقالطیر». عرفان اسلامی (ادیان و عرفان). دورۀ 9، شمارۀ 35، صص: 213-226.
2- شجاری، مرتضی. (1389). «غایت سیرو سلوک از دیدگاه ابنعربی». مطالعات عرفانی. شمارۀ 11، صص115-144.
3- عثمان، اسماعیل یحیی و علیرضا، ذکاوتی قراگوزلو. (1368). «سیر مسأله توحید در عالم اسلام تا قرن هفتم هجری». مجلۀ معارف. شمارۀ 16و 17، صص: 195-214.
4- علینیا، امیر و گراوند، علی. (1392). «اندیشۀ وحدت وجود از دیدگاه عطار نیشابوری و اسپینوزا». پژوهشهای علوم انسانی. سال چهارم، شماره 21، صص: 103-118.
- پایاننامه