-کتابها
1- ابوماضی، ایلیا. (بی تا). دیوان ایلیا ابوماضی شاعر المهجر الاکبر. بیروت: دارالعوده.
2- جمیل السراج، نادره. (بیتا). الشعراء الرابطه القلمیه. القاهره: دارالمعارف.
3- خیام، عمر. (1374). بررسی انتقادی رباعیات حکیم عمر خیام. آرتورکریستین سن. تهران: توس.
4- کاسیرر، ارنست. (1378). فلسفۀ صورتهای سمبلیک. جلد2. ترجمۀ یدالله موقن. تهران: هرمس.
5- گیدنز، آنتونی.(1383). چکیدۀ آثار آنتونی کیدنز. ترجمۀ حسن چاووشیان. تهران: ققنوس.
- مقاله ها
1- بزرگ بیگدلی، سعید. (1386). «نمادهای جاودانگی:تحلیل و بررسی نماد دایره در متون دینی و اساطیری». پژوهشهای ادب عرفانی، ش1. صص97-79.
2- جهاندیده، سینا. (1391). «زمان، هویّت و روایت». ادب پژوهی، شمارۀ 19، صص 150-121.
3- زرقانی، سید مهدی. (1392).«تحلیل شناختی استعاره های مفهومی عشق در غزلیات سنایی». جستارهای ادبی.سال 46 . صص23-1.
4- ساسانی، فرهاد. (1385). «زمان در فضای مجازی». پژوهشنامۀ فرهنگستان هنر، شمارۀ1، صص 74-65.
5- شجاری، مرتضی. (1388). «زمان در عرفان اسلامی»، فصلنامۀ ادبیّات عرفانی و اسطوره شناختی. سال5. شمارۀ 14، ص 99-67.
6- میر قادری، سید فضل الله. ( 1378). جلوه های تامّل در آثار ایلیا ابوماضی» مجلۀ دانشکدۀ ادبیات دانشگاه تهران، دورۀ 150، صص367-329.
7- دهقانیان، جواد. (1381). «انسان و اجتماع از دیدگاه مهدی اخوان ثالث و ایلیا ابوماضی» . دکتر میرقادری. پایان نامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه شیراز.
- منابع انگلیسی
131_Lakoff, George. and Johnson, mark. (1980). Metaphors We Live By, Chicago: University of Chicago Press.
142_Lakoff, George. and Jonson, Mark. (1999). Philosophy in the flesh: the embodied mind and its challenges to western thought. New York. Basic books.
153_Lakoff, George. ( 1987).Women, Fire and Dangerous Things: What Categories Reveal about the mind, Chicago, Chicago University Press